dr hab. Bożena Klimczak

Tancerka, pedagog, choreograf, kierownik baletu Opery Wrocławskiej. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu (1984), Pedagogiki Tańca (1988) i abiturientka Podyplomowych Studiów  Teorii Tańca (2003) w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.  W 2004 roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w dyscypli­nie arty­stycz­nej: ryt­mika i taniec uzy­skała sto­pień dok­tora sztuki, a w 2012 sto­pień dok­tora habilitowanego.

Od 1996 r. prowadzi zajęcia z tańca klasycznego, charakterystycznego i współczesnego na Wydziale Aktorskim PWST we Wrocławiu, a od 2013 również na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. W latach 2005-2012 pełniła funkcję Prodziekana na Wydziale Aktorskim we Wrocławiu. Od 2012 r. pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego.

Zajęcia z ruchu scenicznego prowadziła na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu (1994-96), a także z tańca  w Latvijas Kulturas Akademija w Rydze (2008) oraz w Hochschule für Music und Theather (2012) w Hamburgu.

W ramach programu integracji uczelni artystycznych we Wrocławiu współpracowała ze studentami ASP, AM i PWST (Wydział Aktorski) realizując małe formy teatralne: Les indes galantes J.Rameau, Don Juan Ja albo ja, Dali, Gejsza, Niebezpieczne związki oraz spektakle dyplomowe: Frida- zraniony ptak, Połamany ludzik.  

Jako solistka baletu Opery Wrocławskiej kreowała różnorodne role  w spektaklach baletowych od klasycznych, przez charakterystyczne do typowo współczesnych (Tangos A. Piazzolli, La valses i Bolero M. Ravela, Giselle A. Adama, Msza  L. Bernsteina, Trzy kroki stąd… M. Oldfielda, Sylfidy F. Chopina, Peer Gynt E. Griega, Kopciuszek S. Prokofiewa, Jezioro łabędzie P. Czajkowskiego, Exodus W. Kilara i inne).

Jako choreograf zrealizowała: w Operze Wrocławskiej  jedną z części spektaklu baletowego Bal życia A. Osieckiej, Białe Tangano A. Piazzolli (2006), Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego (2007), Carmen G. Bizeta (2007) Rigoletto G. Verdiego (2007), Kopciuszek J. Straussa (2008), Alicja w Krainie Czarów R. Chaulsa (2008), Traviata G. Verdiego (2013), Makbet G. Verdiego (superwidowisko w Hali Stulecia 2014) i wiele innych. W 2014 r. opracowała choreografię i ruch sceniczny do  Czarodziejskiego fletu  w Slovene National Theatre w Mariborze.

Opracowała ruch sceniczny, choreografie w przedstawieniach teatrów dramatycznych, w widowiskach muzyczno-teatralnych, koncertach plenerowych oraz w spektaklach dyplomowych na Wydziale Wokalnym AM, Wydziale Aktorskim i Lalkarskim PWST we Wrocławiu. Jest autorką małych form choreograficznych do koncertów baletowych. Współpracowała z Theater der Stadt Görlitz i Teatro Delle Salline de Cagliari na Sardynii.